avatar_RPGGhost

Geschiedenis van de Toverkunst

Started by RPGGhost, Aug 15, 2024, 11:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RPGGhostTopic starter

In de zomervakantie hadden George en zijn gemaal een belangrijk besluit genomen. Jane zou minder gaan werken en meer thuis zijn voor de kinderen. Eens te meer omdat de jongsten ook bijna naar Zweinstein zouden gaan en George eigenlijk nog meer kinderen zou willen. Dientengevolge waren ze gezamenlijk naar het Schoolhoofd gegaan en hadden gevraagd of Jane haar post neer zou kunnen leggen. Uiteraard zou George zijn taken als Afdelingshoofd van Ravenklauw en professor Geschiedenis van de Toverkunst blijven vervullen en ook had hij aangeboden extra taken op zich te nemen als het besluit van hem en zijn vrouw voor personele problemen zou leiden. Tevreden met de uitkomst van het gesprek, waren Jane en George huiswaarts vertrokken en voor het eerst zou George nu zonder zijn vrouw naar Zweinstein vertrekken om te werken. Het vervulde hem met trots en tegelijkertijd met meelij dat zij nu alleen thuis zat, en toch was hij ervan overtuigd dat dit de beste beslissing was.

Na het openingsfeest had hij een bijeenkomst gehad met zijn collega Afdelingshoofden, de Leerlingenkamer van Ravenklauw bezocht om alle leerlingen welkom te heten en was vervolgens naar zijn vertrekken gegaan om deze in orde te maken. Vandaag was het tijd om zijn lessen te organiseren en zoals altijd, deed hij dat met overgave. Langzaam druppelden de leerlingen binnen en toen iedereen zijn plek had begonnen, startte hij zijn monoloog.


Aandachtspunten
Algemeen aandachtspunt
Aangezien dit een vak betreft van een NPC-staff zal het topic verder niet onder leiding staan van een professor. Het staat u vrij deel te nemen aan dit lestopic (dat is dus niet verplicht). Indien u deelneemt, houdt u dan aan het onderwerp voor uw jaargang. U mag, hetzij beperkt, door middel van godmoden de professor gebruiken in uw posts om het topic op gang te houden.

Onderwerpen per jaargang
  • Jaar 1: Zweinstein, Zweinsveld en de Weg-is-Weg
  • Jaar 2: Heksenverbrandingen in de middeleeuwen
  • Jaar 3: Internationale Tovenaarscongres (1289) en magische wetgeving
  • Jaar 4: Oorlogen en opstanden doorheen de geschiedenis (Reuzen)
  • Jaar 5: Oorlogen en opstanden doorheen de geschiedenis (Kobolden)
  • Jaar 6: Europese Tovenaarsraad & Internationaal Overlegorgaan van Heksenmeester
  • Jaar 7: Bekende en onbekende Toverscholen

Tips voor deelname
  • Aangezien het niet verplicht is om aan de lessen deel te nemen, kan het zijn dat niet alle leerlingen in dit topic zullen posten. Probeer in dat geval een post te maken die zoveel mogelijk omvat (binnenkomen, lesstof tot je nemen, huiswerk maken) en de verhaallijnen zo klein mogelijk te houden.
  • In het geval van meerdere leerlingen in een (keuze)vak, kan er ook geïnteracteerd worden. Samenwerken aan een (huiswerk)opdracht kan dan tot de mogelijkheden behoren, maar let op dat verhalen dan ook uitgeschreven worden.
  • Voor Geschiedenis van de Toverkunst geldt als huiswerk in elke jaargang het schrijven en presenteren van een opstel over het onderwerp.
friendly
0
funny
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
  •  

Sepp di Tolve

Hoewel Geschiedenis van de Toverkunst vaak het minst favoriete vak van de leerlingen was, keek Sepp doorgaans uit naar de lessen. Niet perse vanwege de docent die minutenlang aan een stuk kon blijven praten, maar vooral vanwege de feiten over de geschiedenis en de avonturen die menigeen voor hem al had beleefd. Sepp vroeg zich af wanneer geschiedenis geschiedenis werd en wie bepaalde wat er werd opgenomen in geschiedenisboeken. Opgewekt begaf Sepp zich dan ook naar het lokaal, begroette de professor vriendelijk en nam zijn vaste plek voor in het lokaal in. Hij luisterde aandachtig naar de verhalen over de heksenverbranding en maakte aan de lopende band aantekeningen. Zo nu en dan porde hij Lucio in zijn zij zodat deze niet in slaap sukkelde en zorgde ervoor dat over het deelonderwerp van Lucio's presentatie aantekeningen op diens vel perkament verschenen.
friendly
0
funny
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
  •  

Damon Mikaelson

Zuchtend en mopperend liep Damon door de gangen, opweg naar Geschiedenis van de Toverkunst, nee hij mopperde niet door het vak, maar doordat zijn tweelingzus had gedacht grappig te zijn en hij zich snel had moeten omkleden voor hij naar de les kon, maar zijn zus zou ervan lusten na de lessen. Hij maakte zich daar nu niet zo druk over, maar doordat hij zich had moeten omkleden had hij het eerste stuk naar de juiste gangen moeten hollen en nu hij eenmaal in de juiste gang liep, kon hij het wat rustiger aan doen, gezien hij bijna bij het lokaal was. Eenmaal daar aangekomen stapte hij naar binnen en nam plaats op zijn plek, waarna hij zijn spullen uitstalde en zijn aandacht bij de docent hield. Menig leerling zou zeggen dat dit vak het saaiste vak was dat er bestond, maar Damon was het daar absoluut niet mee eens, hij hield van Geschiedenis. Ja sommige onderwerpen waren minder interessant dan anderen maar toch vond hij het vak zeer interessant en leuk.

Heer Wilson begon de les en het onderwerp verscheen op het bord, waarop Damon breed grijnsde dit was het soort onderwerpen waar hij uren naar kon luisteren en waarbij hij ook nog eens goed zijn eigen huiswerk kon maken en spreekbeurten over kon houden. In stilte luisterde hij naar heer Wilson, tot de man uitverteld was en hen de opdracht gaf zelfstandig verder te lezen en hun opstel te gaan schrijven, dat ze als ze klaar waren met het onderwerp moesten presenteren en dus begon Damon te lezen en te schrijven.
friendly
0
funny
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
  •  

Rosemary (Rose) Taylor

Het vak waar ze naar onderweg was, was het vak dat werd gegeven door haar afdelingshoofd. Bovendien was het een van de vakken waarin ze uitblonk. Die combinatie zorgde ervoor dat ze werkelijk uitkeek naar de aanstaande les. Nu had ze over het algemeen altijd zin in de lessen, maar toch. Ze vond het meer dan boeiend om de parallellen, maar ook de verschillen te zien tussen de geschiedenis uit de Dreuzelwereld en die uit de magische wereld. Zoals gebruikelijk ging ze achteraan in de klas zitten, in het verste hoekje, terwijl ze de steeds roder wordende irritatie aan de binnenkant van haar elleboog krabte. Tijdens het krabben zorgde ze ervoor dat ze dit onder de dunne mouw van haar gerafelde gewaad deed, zodat het zo min mogelijk opviel, iets dat extra werd geholpen door waar ze zat in de klas.

Het opstel dat ze was begonnen te schrijven, had ze zo opgezet dat ze het schreef vanuit het perspectief van de Dreuzels. Niet dat ze goedkeurde wat er destijds allemaal was gebeurd met heksen en tovenaars, maar opgegroeid met sprookjes waarin verschrikkelijke heksen voorkwamen, kon ze zich ergens ook wel de angst voorstellen die had geheerst. Ze was met het schrijven aanbeland bij de beruchte Salem heksenvervolgingen toen haar oog ergens op viel en dus ging haar vinger in de lucht. Onzeker en zacht sprak ze haar verwarring uit toen ze de beurt kreeg. "Op bladzijde 384 staat in de tweede paragraaf dat de magistraat van Salem een tovenaar was. Op die manier kon hij heksen en tovenaars beschermen. Maar waarom bracht hij dan onschuldige Dreuzels op zo'n wrede manier ten dood?" Goed en wel uitgesproken kreeg ze spijt van haar vraag toen, vlakbij en zachtjes, er spottend gelach en het woord modderbloedje klonk. Haar ogen prikten direct verdacht en met een verslagen gevoel liet ze haar blik naar haar perkament gaan. Gelukkig waren haar haren lang genoeg om haar gezicht te verbergen al hielp dat niks tegen de tranen die op het perkament druppelden en de tekst waar ze mee bezig was onleesbaarder maakten.
friendly
0
funny
0
like
0
dislike
0
No reactions
No reactions
No reactions
No reactions
  •  

Participants

RPGGhost (1), Sepp di Tolve (1), Damon Mikaelson (1), Rosemary (Rose) Taylor (1)