Auteur Topic: Welke films(series) kijken jullie graag of raden jullie aan?  (gelezen 1405 keer)

Nathalia

Welke films(series) kijken jullie graag of raden jullie aan?
« Gepost op: 20 januari 2015, 01:48:25 »

Filmreeksen en series
Gebasseerd opAantal delen of seizoenenGenreLeeftijds Catergorie
DexterOp de boeken van Jeff Lindsay8Mysterie/Drama/Crime16+
Game of ThronesOp de boeken van George R.R. Martin6Fantasy16+
Harry Potter SagaDe boeken van J.K. Rowling8Fantasy12+
InsidiousEr is geen boek vanTot op heden 2Horror/Drama/Mysterie16+
Lord of the Rings TrilogieDe boeken van J.R.R. Tolkien3Fantasy12+
The Hobbit TrilogieHet boek van J.R.R. Tolkien3Fantasy8+
The Twilight SagaDe boeken van Stephanie Meyer5Fantasy12+
The Walking DeadOp een gelijknamig script van Robert Kirkman, Tony Moore & Charlie AdlardTot op heden 5Horror/Thriller16+
SupernaturalEr is geen boek vanTot op heden 11Drama/Fantasy/Horror16+
Once Upon A TimeEr is geen boek vanTot op heden 5Avontuur/Fantasy/Romance12+
Winx ClubEr is geen boek vanTot op heden 7Animatie/Actie/Avontuur6+
Op de gelijknamige videospellenTot op heden 18Animatie/Avontuur/Comedy6+
FriendsEr is geen boek van10Comedy/Romance12+
CSI:Crime Scene InvestigationEr zijn wel boeken van, maar deze zijn op de TV-serie gebasseerd.15Crime/Drama/Misterie12+
CSI:MiamiSpin-off van CSI:Crime Scene Investigation10Actie/Crime/Drama12+
CSI:NYSpin-off van CSI:Crime Scene Investigation9Actie/Crime/Drama12+
Criminal MindsEr is geen boek vanTot op heden 11Crime/Drama/Misterie12+
Stargate UniverseAansluiting op het huidige beeld van het Stargate Universum2Drama/Sci-Fi9+
Law & Order: Special Victims UnitSpin-off van Law & OrderTot op heden 17Crime/Drama/Misterie12+
GrimmOp de sprookjes van de gebroeders GrimmTot op heden 5Drama/Fantasy/Horror12+
Lost GirlEr zijn geen boeken vanTot op heden 5Drama/Fantasy12+

Losse Films
Gebasseerd opGenreLeeftijds Catergorie
Oz the Great and PowerfulOp het boek van L. Frank BaumFantasyAl

Gianna

Re: Welke films(series) kijken jullie graag of raden jullie
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2015, 20:11:43 »
Pfff wat ik t laatst keek was qua films, hobbit 3 :P Was nog een heel drama, na 5 minuten geen geluid. Toen na 20 minuten gingen ze dat oplossen, en na 45 was t opgelost (dus weer vanaf moment 1 gezien daarna). Toen ineens... pauze. :( Na de pauze, je raad het al, geen geluid. :( Dus zijn we maar weer gegaan.
Qua series: Game of Thrones, gebaseerd op de boeken van Martin (zo uit t hoofd) Geweldige serie, wel 16+ denk ik zo. Komt veel geweld, sex etc in voor. Maar verhaaltechnisch erg sterk, ik kan niet wachten op t volgende seizoen. :)
Ook ben ik nu bezig aan walking dead. Ik vind het n geweldige serie, maar voor mij persoonlijk teveel bloed en ingewanden. :( Ik schat die ook wel 16+ wegens de onsmakelijke stukjes die erin voor komen.

Hierna wil ik Grimm gaan kijken en lost girl. Ook beide serie's en ik ben benieuwd hoe die me dan bevallen. Ik zal daar zeker iets over laten weten. :)

Yenti

« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2015, 20:34:45 »
Ik ben zelf nu met mijn vriend samen naar de serie Dexter aan het volgen. De serie is gebasseerd op de boeken van Jeff Lindsay en telt zo'n 8 seizoenen. Hoewel de serie qua taalgebruik en bepaalde aanblikken van de crimescene's zet ik hem op een 16+ gehalte. Het genre is een combinatie van Mysterie/Crime/Drama. Ik vind net als mijn vriend de serie te gek! En zou hem dan ook graag aan jullie aanraden om hem eens te kijken.

Ook zullen we binnenkort waarschijnlijk starten met Law and Order: Special Victims Unit. Ik heb zo wel eens op tv een aantal afleveringen gezien en vond het ook wel een goede serie.

Scorpio

« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2015, 20:54:48 »
Mja een echt seriemens ben ik niet echt, maar qua films raad ik Insidious (horror) aan.
Inmiddels zijn er 2 delen van uit en het derde is onderweg :)

Gaat over een jongen die in coma lijkt te belanden, maar gaandeweg komen we erachter dat hij astraal projecteert ( = uittreding).

Zie ook deze link.

Nathalia

« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2015, 21:15:47 »
[moderator:3n2pnpcc]@Gianna & Yenti: Jullie aanraders zijn toegevoegd aan de tabel.

@Scorpio: Ik heb jou gegeven linkje even aangepast in de tabel naar een linkje van IMDB, zodat men ook het tweede deel makkelijker kan opzoeken.[/moderator:3n2pnpcc]

Zonenmaan

« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2015, 19:21:21 »
Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan Supernatural! 10 seizoenen plezier en ook nog wat boeken aanwezig, voor de echte fans! Maar gezien we hier thuis tot seizoen 9 op dvd hebben, moet ik even geduld hebben... Dus kijken we hier verder met Stargate Universe. :)

Proserpina

Re: Welke films(series) kijken jullie graag of raden jullie aan?
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2015, 20:23:13 »
Once upon a time is echt een hele leuke serie! Verder kijk ik graag criminal minds, maar dat is van een ander genre. :P
Jaarlijks breng ik de Lente, om voor de Winter weer te verdwijnen naar hem, die woont in de donkere Tartarus opdat ook daar de zon schijnt.

Nathalia

« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2016, 22:42:43 »

Nathalia

« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2016, 18:04:33 »
Al jullie films en series zijn toegevoegd aan de tabel! Blijf vooral nieuwe aanraders plaatsen!

Sanjay

« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2016, 19:13:53 »
Kwam hier snel even nieuwe ideetjes op doen, maar zie dat ik ze zowat allemaal al zag of aan het kijken ben :p

Aansluitend bij CSI en Criminal Minds kijk ik zeer graag NCIS (NCIS, NCIS LA, NCIS New Orleans) en Rizolli and Isles.
Bij Stargate Universe sluit Stargate Atlantis en Stargate SG1 perfect aan (zijn zelfs de voorlopers). Geweldige series en zeer zonde dat ze zo snel stopten in het geval van Atlantis en Universe.

Wat nog een aanrader is, meer naar fantasy, is Marvel's agents of S.H.I.E.L.D..
Legend of the seeker is ook wel een leuke. Al zijn de boeken veeeel interessanter als de serie :)