* Zandlopers

Griffoendor
Ravenklauw
Huffelpuf
Zwadderich
017
603
037
114

* Zandlopers Halucina

Urbvico
Magicus
Remedicus
Senadux
045
015
135
000

Auteur Topic: School inkopen doen op de Wegisweg.  (gelezen 1471 keer)

Yenti

School inkopen doen op de Wegisweg.
« Gepost op: 04 januari 2016, 17:27:34 »

Merlyn Sevelyn

Re: School inkopen doen op de Wegisweg.
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2016, 18:52:32 »

Jessica McDawn

« Reactie #2 Gepost op: 04 januari 2016, 19:45:04 »

Yenti

« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2016, 20:07:22 »

Elena

« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2016, 21:52:44 »

Knowledge is better than riches

Cahira

« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2016, 08:37:46 »
Vrolijk huppelde Cahira over de wegisweg. Ze stond alweer aan het begin van haar derde jaar op Zweinstein. Ze was naar Londen gereisd, samen met haar vader en broertjes en zusjes om haar en Innis' spullen te halen. Dit jaar ging ook haar broer voor het eerst naar Zweinstein. Volgend jaar volgde hopelijk Feenat. Dan zouden er drie O'laughins op Zweinstein zitten. Cahira grinnikte, de professoren zouden uit moeten kijken.

Cahira ging random winkels in en zocht haar spullen voor haar derde leerjaar bij elkaar. Ze had haar vader, broertjes en zusjes achter gelaten om zelf lekker rond te zwerven. Zij hadden het toch druk met Innis spullen, die veel meer nodig had dan zij, omdat hij in het eerste jaar zat. Hun moeder en de tweeling en hun jongste zusje waren thuis gebleven om bij te komen. Haar moeder was net bevallen en ze had haar rust nog nodig. Cahira wist niet of ze kon wat haar moeder deed, om zoveel kinderen op te voeden en te bevallen.

Plotseling stond Cahira stil. Ze zag wat ouderejaars, waaronder een vriendin van Lissy, haar oude afdelingsgenoot, van school en kneep haar ogen tot spleetjes, aangezien een zwadderaar herkende. Met haar handen vol spullen liep ze vrolijk naar hen toe. 'Dag allemaal, alles goed hier?' Ze liet haar tassen vallen op de grond en keek hen aan. Ze glimlachte naar de ouderejaars. Haar glimlach vervaagde een beetje toen ze de zwadderaar zag en ze kneep haar ogen tot spleetjes. Als er iets was waar ze een hekel aan had was het zwadderaars. 

Liz

« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2016, 20:17:50 »
Lissy liep zoals altijd valsfluitend de wegisweg af. Nog even en ze zou aan haar nieuwste avontuur mogen beginnen. Dit jaar zat ze niet meer op Zweinstein, maar zou ze starten op Halucina. Verder echter veranderde er voor haar weinig. Nog altijd droeg ze gewaden die tot op de draad versleten waren. Gelukkig voor haar zouden ze op Halucina alle benodigheden voor school krijgen. Wie echter de anonieme weldoener was die haar schoolkosten betaalde wist ze niet, niet dat dat verder uitmaakte, want naast haar opleiding had ze daar weinig aan.

Lissy was zich dus ook bewust van haar verschijning, maar ze had geleerd dat naast zich neer te leggen. De afgelopen dagen had ze doorgebracht met links en rechts wat klusjes uitvoeren, veelal pakjes die van de winkel naar de postuilen moesten wegbrengen. Daarmee had ze enkele knoeten verdiend. Het was bij lange na niet voldoende voor een tweedehands gewaad, laat staan een nieuw, maar ze kon zichzelf voor het eerst wel trakteren op een ijsje.

Vlakbij de ijssalon zag Lissy haar vriendinnen Merlyn, Jessica en Elena snel. Ze rende haast op hen af. Het feit negerend dat vrouwen zoiets niet deden. Vlakbij de anderen gekomen ontwaarde ze ook de grifse Cahira en tot haar ontzetting ook de zwadse Yenti Mason.
'Merlyn, Jessica, E-' Op dat moment viel het Lissy op hoe Elena gekleed ging en diens naam stoke dan ook in Lissy's keel. Ze zette een stap achteruit en ontzet hoorde ze in haar gedachten Elena's woorden weer van vlak voor Lissy bij de groep arriveerde.
'Ik geloof niet dat Merlyn puppy gedrag vertoonde, anders had ze je inmiddels wel gebeten Mason. Ik denk dat ze overigens meer ziet dan jij met al die stront in je ogen.' De woorden waren wellicht niet heel vriendschappelijk, maar de toon waarop het meisje gesproken had bevreemdde Lissy.

Haar opties overwegend dacht ze na.
'Merlyn, JEssica, hebben jullie alles voor Halucina, anders wil ik wel ezellig mee winkelen? Dan wil ik jullie daarna graag uitnodigen voor een kopje thee op mijn tijdelijke kamertje. Ik mag dan wel arm zijn en niet veel hebben. Maar wat ik heb kunnen we delen.' Haar stem was iets onvast van de schok om Elena.

Babs

« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2016, 21:33:49 »
Het was de week 1 van de vakantie en Babs had een brief dat ze was aangenomen op Zweinstein. Ze liet haar Oma de brief zien, en haar Oma zij dat ze naar de wegisweg moesten om dingen te halen.
Bij de wegisweg aangekomen gingen ze eerst een toverstok halen eerst hadden ze een eikenhout met drakenbloed toverstaf maar die koos haar niet uit na een kwartier koos een ebbenhout met drakenbloed toverstaf haar uit. Daarna gingen ze naar de gewaden winkel en kochten een aantal gewaden daarna liepen ze het wegisweg weer op en gingen ijs halen.
Daarna gingen ze toverdrank spullen halen en daar na gingen ze met een ijsje in de hand een zwarte uil ze gaf haar de naam Jane naar haar lieveling's nicht en na nog een ijsje kwamen ze Lieke tegen Babs dacht dat Lieke dreuzel was en andersom ook.Toen gingen ze samen nog les boeken halen.