* Zandlopers

Griffoendor
Ravenklauw
Huffelpuf
Zwadderich
017
603
037
114

* Zandlopers Halucina

Urbvico
Magicus
Remedicus
Senadux
045
015
135
000

Auteur Topic: Overdracht des Afdelingshoofds Zwadderichs  (gelezen 596 keer)

Daniil

Overdracht des Afdelingshoofds Zwadderichs
« Gepost op: 01 januari 2016, 23:52:26 »
Het is, zoals wel vaker op het Britse land, een sombere, regenachtige dag. Vanmiddag had Daniil een afspraak die de stemming van de dag waarschijnlijk niet erg veel zal verbeteren: de heer Winters had zijn ontslag ingediend. Daniil wilde graag met hem praten over de reden van zijn vertrek en hoe hij de overdracht en opvolging van zijn functie voor zich zag. En natuurlijk zal er een moment van afscheid zijn. Hoewel Daniil niet een dergelijke man was, die zich zeer bond aan mensen, laat staan zijn collegae, was hij van mening dat het een goed idee is om een docent en Afdelingshoofd een waardig afscheid te geven. Het is toch een waardevol persoon, die zich ingezet heeft om de leercurve van zijn leerlingen te verbeteren en ze daarbij etiquette te leren. Natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen stijl in het doceren van manieren en gedragingen, en de heer Winters had daar weliswaar een goed handje van, maar Daniil vond dat de genoemde dingen ook belangrijk waren bij de opvoeding. Zelf had hij immers zijn opleiding op Klammfels genoten, waar men op zeer strenge wijze de etiquette werd aangeleerd.

Alvorens de beste man te ontmoeten, had Daniil hem een uil gestuurd:

Citaat
Geachte heer Winters, professor,

Aangaande uw verzoek tot ontslag, deel ik u ten eerste mede dat ik deze beslissing ten zeerste betreur. Uiteraard respecteer ik uw keuze, ervan uit gaande dat u verstandige keuzes maakt. Gaarne spreek ik  weldra met u af, om te bespreken wat uw redenen tot vertrek zijn en hoe de overdracht naar de volgende kandidaat zouden moeten gebeuren. Bij dezen stel ik u voor om elkaar te ontmoeten op zondag aanstaande, om twee uur des middags, in den Dorstige Vampier in Zweinsveld.

Hoogachtend,

D.D. Abramov

[OOC] @Damon Winters
?????? ?????????? ???????
Schoolhoofd
Leraar Dreuzelkunde
"Ome Daan"