Auteur Topic: Welke boeken lezen jullie graag of raden jullie aan?  (gelezen 1621 keer)

Nathalia

Welke boeken lezen jullie graag of raden jullie aan?
« Gepost op: 20 januari 2015, 01:33:56 »

Boekenseries
Schrijver(ster)Aantal delenGenreLeeftijds Categorie
Dexter SagaJeff Lindsay4Thriller16+
Harry Potter SagaJ.K. Rowling7Fantasy8+
Flamel SerieMichael Scott6Fantasy12+
Lord of the Rings TrilogieJ.R.R. Tolkien3Fantasy12+
Twilight SagaStephanie Meyer4Fantasy12+
Game of Thrones SagaGeorge R.R. Martin6Fantasy12+
Koninklijk Bevel trilogieSusan Wiggs3Roman12+
Divergent TrilogieVeronica Roth3Sci-Fi12+
The Hungergames TrilogieSuzanne Collins3Thriller12+
Beautiful Creatures SagaKami Garcia4Fantasy12+
Rad des Tijds SagaRobert Jordan & Brandon Sanderson14Fantasy12+
I Am Number FourPittacus Lore6(7 is nog niet uitgekomen)Sci-Fi12+
Grisha TrilogieLeigh Bardugo3Fantasy12+

Losse Boeken
Schrijver(ster)GenreLeeftijds Categorie
The HobbitJ.R.R. TolkienFantasy8+
SillmarillionJ.R.R TolkienFantasy12+
AtonementIan McEwanHistorische Fictie18+
Never let me goKazuo IshiguroFictie16+

Yenti

Re: Welke boeken lezen jullie graag of raden jullie aan?
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2015, 21:01:15 »
Nadat ik een aantal seizoenen van de serie Dexter heb gezien, kwam ik erachter dat er ook boeken van zijn. Deze staan momenteel toch echt op mijn lijstje om de boeken te willen lezen. Het eerste boek uit de Saga van vier boeken is Darkly Dreaming Dexter - Dexters Duistere Dromen. Dit is het linkje naar de schrijver, Jeff Lindsay. De boeken zijn in het Genre Thriller en ik raad ze aan voor 16+, gezien het toch wel meer om een seriemoordenaar gaat in dit verhaal.

Graag zou ik weten of iemand van jullie de boeken al eens gelezen heeft en of ze de moeite waard zijn om te kopen of als e-book te downloaden.

Gianna

« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2015, 01:00:40 »
Pfoe ik raad zoveel boeken aan... Ik heb 2,5 volle boekenkast.
Wat ik nu lees is Game of thrones (is die weer) een fantasyboeken serie die ik geweldig vind. Ik vind het boek 12+ voor n iets 'volwassene' lezer (maar geen 16+).
Ook ligt er nu op mijn nachtkastje: koninklijk bevel, ik heb even geen idee van de schrijfster, maar het in een 3delige chicklit/flutroman in de tudor tijd. :) 12+ denk ik.
In mijn handtas zit mijn ereader waarop ik momenteel de hobbit herlees van tolkien. (hoef ik verder niks over te zeggen lijkt me).
En een andere echte aanrader is de Flamelserie van micheal scott. Een fantasy serie boordevol mythes. echt geweldig. Ik vind die 12+ omdat het het fijnste leest als je een klein beetje weet hebt van mythes.
Verder liggen er nog wat christelijke boeken die ik lees waarvan ik even de schrijfsters kwijt ben. Lied van de bomen is het ene. Een erg mooi verhaal over de amerikaanse depressie.
En oh ja, ik ben ook in de Sillmarillion van tolkien bezig (het verhaal van hoe middenaarde ontstond. Ik vind die 12+ want tolkien kan soms wat langdradig schrijven.

Martijn

« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2015, 00:23:32 »
[moderator:308j73iw]Pfoeee...

Ik ben momenteel (alweer) bezig in de Divergent trilogie. Vorig jaar de verfilming van het eerste boek, over een maandje ongeveer komt het tweede deel (Insurgent) uit in de bioscoop. Vooral Hunger Games-fans zijn hiervoor wel aan te raden, ik zou zeggen 12+

Daarover gesproken, de Hunger Games zijn ook awesome. (Al zijn deze twee niet echt fantasy, ze zijn toch leuk)

Verder: Beautiful Creatures, man oh man oh man. Ik zit daar echt weg te dromen. Dit is dan weer fantasy, geweldig liefdesverhaal, echt waar. De serie bestaat uit 4 boeken, ook 12+ lijkt me.

Het Rad des Tijds is een erg lange serie, 12 of 13 boeken dacht ik... Momenteel heb ik boek 2 uit, de rest moet nog, maar is ook aan te raden. 12+

I Am Number Four is ook vet, het zesde en zevende boek moeten nog uitkomen, dus is ook weer iets om naar uit te kijken (A) Ik denk ook 12+[/moderator:308j73iw]

Daniil

« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2015, 14:08:10 »
Atonement, geschreven door Ian McEwan als ik me niet vergis. Zeker 18+, maar mocht ej die leeftijd bereikt hebben, dan is het het lezen waard. Het is historische fictie en het speelt zich af rondom en tijdens een Wereldoorlog (ik dacht de 2e) in Engeland. Ik vind het meesterlijk geschreven.
Een ander boek dat ik jullie wil aanraden is Never let me go, door Kazuo Ichiguro. Pas aan het einde van het boek begrijp je de wereld waarin de hoofdpersonen leven. 16+.

Beiden zijn geen fantasyboeken, wel zeer goede fictie die heel treffend beschrijvend je door goede verhalen heen slepen.[/d:28vuzbnm]
?????? ?????????? ???????
Schoolhoofd
Leraar Dreuzelkunde
"Ome Daan"

Zonenmaan

« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2015, 19:18:31 »
Met bijna 700 boeken in bezit en een leesdoel van minimaal 200 dit jaar, kan ik heel veel boeken aanraden. Persoonlijk vond ik de Grisha trilogie erg leuk, maar er zijn echt tientalle boeken die ik tof vond.

Anna Van Der Lijk

« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2016, 13:42:33 »
Ik lees dit moment Harry Potter en de vuurbeker.
Dit heb ik al gelezen van Harry Potter:
Harry Potter en de steen der wijzen
Harry Potter en de geheimenkamer
Harry Potter en gevangene van azkaban
Deze boeken moet ik nog lezen van Harry Potter:
Harry Potter en de Orde van de Feniks
Harry Potter en de Halfbloed Prins
Harry Potter en de Relieken van de Dood
Deze boeken moet ik nog hebben:
Harry Potter en de Halfbloed Prins
Harry Potter en de Relieken van de Dood
Anders kan ik niet verder lezen

Nathalia

« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2016, 16:40:00 »
Al jullie aanraders zijn toegevoegt aan de tabel. Blijf vooral nieuwe aanraders posten!

@Anna Van Der Lijk: Gezien Harry Potter al in de tabel stond, hoefde deze niet meer toegevoegd, maar heel erg bedankt voor het posten van de lossen titels, Anna.

Sanjay

« Reactie #8 Gepost op: 09 juni 2016, 15:27:09 »
Voor de fantasy liefhebbers is "De wetten van de magie" ook aan te raden. Je hebt wel wat tijd nodig want dit zijn, alles in totaal, 11 boeken. Ik heb ze alleszins met veel plezier enkele jaren geleden uitgelezen.

Voor wie graag iets zwaardere dingen leest, ik heb enkele boeken van Tom Clancy staan (Ereschuld, uur van de waarheid, Uitstel van executie, Peacemaker). Deze zijn vond ik ook super om te lezen.

John Grisham was ook een favoriet van mij. Ik ken nu even geen voorbeelden. Mijn grootvader had hier een hele reeks van. Jammer genoeg zijn al zijn boeken na zijn overlijden weg gedaan. Hadden geen plaats om ze te zetten (heb ik nu wel meer dus ik vind dit zeer jammer. Alle honderden boeken :( ). Ellery Queen is een aanrader voor iedereen die van detective houdt.

Denk dat ik er nog wel een paar zou kunnen vinden maar ik zal het voorlopig hier bij houden :P