* Zandlopers

Griffoendor
Ravenklauw
Huffelpuf
Zwadderich
017
603
037
114

* Zandlopers Halucina

Urbvico
Magicus
Remedicus
Senadux
045
015
135
000

Auteur Topic: D'n Dorstige Vampier  (gelezen 2852 keer)

RPG-Ghost

D'n Dorstige Vampier
« Gepost op: 10 januari 2015, 21:20:01 »

Midden in het dorpje Zweinsveld aan het marktplein ligt het gezellige cafetje; D'n Dorstige Vampier. Het cafetje staat erom bekend dat het nog wel eens uit de hand kan lopen en reeds lang geleden is er de regel ingevoerd dat men enkel meerderjarige tovenaars en heksen bedient, al probeert de jeugd van Zweinstein best wel eens naar binnen te lopen. Als ze worden gepakt zet Elia, de waard, ze altijd weer buiten. Over het algemeen komen er in het donkere schimmige cafetje dus enkel hen die er binnen mogen. Hoewel het interieur doet denken aan het gemiddelde dreuzelse bruin cafe, kun je als je goed kijkt de nodige magische details zien. De grote open haard heeft een beperkt haardnetwerk. Waardoor de volwassen tovenaars en heksen zich met gemak van en naar hun werkplek kunnen begeven. Naar men zegt wordt er regelmatig handel gedreven die het daglicht niet mag zien. Omdat Elia zich altijd neutraal opstelt kun je hier dus goed en kwaad tegenkomen.
Treed binnen als je durft, maar wees op je hoede!

Sonea

Re: D'n Dorstige Vampier
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2015, 21:57:05 »
of

Heer Gilleen

« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2015, 17:06:30 »
Stampend liep Gilleen D'n Dorstige Vampier in. Het was een cafe waar hij amper kwam. Het uiterlijk deed hem denken aan dreuzel cafe's die hij zo vaak beschoten had zien worden. Plekken waar hij de lijken uit had gesleept. Vandaag echter nam hij zijn toevlucht tot hier.

Wilde hij de studenten les kunnen geven moest hij zijn eigen issues opzij gaan zetten en in een poging dat te doen nam hij zich voor zich te bezatten. Wat anderen daarvan vonden was hun probleem. Binnen aangekomen nam hij in de verste hoek op een barkruk plaats. Wetende dat de plek hem in schaduwen hulde. Hij legde goud op de bar en gaf de waard te kennen zijn glas vol te houden. Prompt bestelde hij dan ook een dubbele zoete wraak en dronk het glas in 1 teug leeg.

Nord beval hij de waard bij te vullen en herhaalde het ritueel enkele malen. Met een norse blik keek hij om zich heen terwijl hij langzaam de wereld weg voelde glijden.

Lucius Koponyan

« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2015, 02:50:17 »
Lucius was eindelijk klaar met werken, en besloot een avondje door te brengen in Zweinsveld. Hij was al bij de Zweinskop en de Drie Bezemstelen geweest, maar daar vond hij niet veel aan, dus besloot hij D'n Dorstige Vampier te bezoeken. Hij stapte er binnen en voelde zich gelijk iets meer thuis, hier zou hij wel vaker zijn heil kunnen zoeken op een saaie avond na zijn werk.

Hij was nog niet goed of wel binnen toen zijn blik op een bekende man viel. dacht hij. Zijn dag kon niet slechter worden. Hij ging ergens aan een tafeltje zitten waar hij ver van de man vandaan zat en deze hem niet zou kunnen zien. Hij gebaarde naar de ober om te bestellen. "Een Zoete Wraak graag." zei hij bars en nam een sigaar uit zijn binnenzak. Hij keek rond door het zaakje toen zijn ogen bleven hangen op een donker hoekje, waar hij een jonge vrouw zag staan, die hij een jaar of vijftien, zestien schatte.

Peyton Woodrow

« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2015, 16:40:20 »
She passionately hates, feverishly loves. Don't cross her.

Lucius Koponyan

« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2015, 18:22:36 »
Dat lijkt vrouwe Woodrow wel.Geachte vrouwe Woodrow,

Ik weet dat u me wellicht niet meer wilt zien en spreken, maar ik wil u graag uitleggen wat er gebeurd is en waarom. Ik kan het niet goed praten, dat weet ik. Maar geeft u mij een kans om het uit te leggen.

Gaarne zou ik u uitnodigen bij mij aan tafel. Ik hoop u te mogen verwelkomen aan mijn tafel.

Hoogachtend,
L. Kigyonak Koponyan.

Ava

« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2015, 16:09:37 »

Heer Gilleen

« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2015, 22:46:12 »

Peyton Woodrow

« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2015, 17:05:04 »
She passionately hates, feverishly loves. Don't cross her.

Ava

« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2015, 22:04:08 »

Heer Gilleen

« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2015, 22:30:29 »
zodra Gilleen met Abrielle aan een tafel zat en haar eerste drankje op was bevestigde zij zijn woorden. Zijn glas achterover slaand wenkte hij de ober en droeg die op beide glazen vol te houden. Wrang liet hij een lach horen door de zaak. Het waren een stel mooie bij elkaar zij beide.

"Heeft u vergetelheisdrank?" Gilleen sprak niet uit wat hij wilde vergeten. De vrouw was immers getuige ervan geweest dat zijn tweede ex-verloofde, vlak voor haar jawoord was weggelopen met een ander. Hij sloeg het ene glas na het andere achterover en merkte dat de alcohol hem loslippig maakte tegen over de vrouw tegenover hem.
"Weet u. Eerste verloofde zelfde. Stond voor altaar. Priester stelde vraag over bezwaar. Getuige zij, is zwanger van mij. Van Elst net zo. Staan voor altaar. Bijna jawoord. Loopt weg met gladjakker."

Hij bestelde wat borrelhapjes en keek rond. In zijn licht aangeschoten toestand verbaasde het hem dat hij tegen haar zich opende over zijn pijn. Maar hij voelde ook de opluchting nu het eruit was. Hij keek naar de vrouw en tilde geintresseerd zijn hoofd op naar haar.
"Wanneer komt baby? Wat uw verhaal? O'Connor geen schoft." Gilleen was recht voor zijn raap. Of dat de beste tactiek was wist hij niet. Wat hij wel wist was dat hij verbondenheid voelde. Zo in de ban van de liefde zijn, en toch alleen.

Alles overdenkend nam Gilleen zich voor of vrouwe Abrielle dat nu wel of niet wilde. Hij zou een oogje op haar en de baby houden en hen helpen waar het kon. Hij had geen verstand van baby's, noch van vrouwen zo bleek. Maar hij zou het deze vrouw niet alleen laten rooien. Het was niet enkel de heer in hem die dat tegenstond. Nee ook het gevoel dat deze vrouw de enige was die hem ooit zou begrijpen waar hij doorheen ging.

Ava

« Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2015, 14:58:22 »

Heer Gilleen

« Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2015, 23:56:18 »

Ava

« Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2015, 12:44:08 »

Heer Gilleen

« Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2015, 21:53:46 »