Auteur Topic: De Cito Toets  (gelezen 1274 keer)

Chris

De Cito Toets
« Gepost op: 19 april 2016, 08:53:35 »
Hoorde vanochtend op televisie dat de Citotoets eraan zit te komen!
Ik weet niet of er hier 8e groepers zijn, maar bij deze alvast veel succes en go for it!

En voor de lieden die 'm al gehad hebben, wat herinneren jullie je er nog van?

Gianna

Re: De Cito Toets
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2016, 22:32:53 »
Ik heb een achtstegroeper in huis telt dat ook? Ze is dan nog wel geen lid hier. Juist ja, nog niet, ze werkt al tijden aan een kaart. Blijkbaar moet haar char Swag hebben :| Dus ze keurt het zelf telkens af, maar ach ze heeft er plezier in.

Maar madam was vanmorgen niets nerveus ofzo, want ach mama, ik heb mijn advies al, en ik krijg zoveel toetsen. Dit kan er best bij. Dat doe ik gewoon even.
Mijn reactie: You go girl!

Wat ik nog van mijn CITO weet? Ehm ik was bloedje nerveus (faalangst :() en zag er al weken tegenop, achteraf vroeg ik me waarom.

Chris

« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2016, 10:45:25 »
ik heb een achtstegroeper in huis telt dat ook? Ze is dan nog wel geen lid hier. Juist ja, nog niet, ze werkt al tijden aan een kaart. Blijkbaar moet haar char Swag hebben :| Dus ze keurt het zelf telkens af, maar ach ze heeft er plezier in.

Maar madam was vanmorgen niets nerveus ofzo, want ach mama, ik heb mijn advies al, en ik krijg zoveel toetsen. Dit kan er best bij. Dat doe ik gewoon even.
mijn reactie: You go girl!

Wat ik nog van mijn CITO weet? Ehm ik was bloedje nerveus (faalangst :() en zag er al weken tegenop, achteraf vroeg ik me waarom.

Achtstegroeper in huis mag natuurlijk ook. Goed dat ze er zo in staat. Wat is haar advies?

Wat had je eigenlijk als score voor je cito?
De eerste keer had ik 516, dus dat werd het jaar overdoen, tweede keer had ik 536 .... het gemiddelde xD

Gianna

« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2016, 11:40:06 »
Door omstandigheden die ik hier niet verder wil aanstippen, zij die me goed kennen weten waardoor. Is haar advies nu weliswaar vmbo-t/mavo (jaja hier heet het weer mavo) maar wel met een aantekening dat ze met gemak havo/vwo zou moeten aankunnen. Echter door de niet te benoemen omstandigheden denkt men dat het beter is als ze voorzichtig op haar nieuwe school start. De middelbare hier is echter super, ze hebben een brede brugklas en daarin wordt zij geplaatst. Het lesniveau is wat hoger, maar ze kan nog alle kanten uit. En iedereen om haar heen weet zeker dat als de omstandigheden echt helemaal gesetteld zijn, ze ook inderdaad havo/vwo kan gaan doen.

Ik zelf had 546 of was t 564, k weet t niet meer erg he, als ik t goed herinner. Ik viel mooi in de vwo (gym) startbanen, maar helaas, men zag mijn dyslectie (op de middelbare) als onwil. Dus ik zakte jaar na jaar af.
Maar uiteindelijk is dat goedgevonden, notabele door de leraar waar ik een hekel aan had (en hij aan mij vermoedde ik) die herkende mijn dyslectie wel.

Chris

« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2016, 22:09:41 »
Je had dan waarschijnlijk 546, 550 is het maximum aan punten. Wow!

Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je. Je had gewoon 10 punten meer dan ik. Nou werd er op een gegeven moment over mij ook gezegd dat ik havo/vwo aankon, maar mijn kop stond tijdens de studie meer naar andere dingen dan naar ........ studeren!

Komt dat jullie ook zo bekend voor?

Hanna

« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2016, 07:13:11 »

Follow your heart and make it your decision

Daniil

« Reactie #6 Gepost op: 08 juni 2016, 12:01:34 »
Studeren is het mooiste wat er is. En dan spreek ik namens mijzelf, al denk ik dat Daniil het alleen maar kan beamen. Naast intelligente zaken doe je namelijk ook een hoop wijsheid op, en dat vind ik erg waardevol. Komende september begin ik aan mijn achtste (en waarschijnlijk laatste) studiejaar en dan kan ik met voldoening naar mijn studententijd terugkijken, waarin ik zelf een enorme (positieve) ontwikkeling heb mogen doormaken. Daar ben ik intens dankbaar voor.

Over de cito-toets heb ik gemengde gevoelens. Zelf heb ik door mijn score (volgens mij 547, weet het niet meer precies) geen problemen gehad voor toelatingen, maar mijn broertje bijvoorbeeld wel. Hij had 539 en werd op 1 punt na niet toegelaten voor een havo/vwo tto-brugklas, terwijl zijn Engels prima was en is en hij astmatisch was tijdens de cito-toetsen. Het blijft natuurlijk een momentopname. Maar ik kan me voorstellen dat de score ook de ogen van mensen doet openen en je daarmee kunt laten zien waar je toe in staat bent.
?????? ?????????? ???????
Schoolhoofd
Leraar Dreuzelkunde
"Ome Daan"

Hanna

« Reactie #7 Gepost op: 08 juni 2016, 16:44:40 »
Dat herken ik Daniil, maar ik heb ook zoveel geleerd van de praktijk. Wat ik het afgelopen half jaar heb geleerd is zoveel beter blijven hangen dan de bachelor.
Ik ga aan mijn zesde studiejaar beginnen van de in totaal negen wat ik mezelf heb aangedaan. Maar een tweede master is echt superwaardevol zeker als je niet zeker weet wat je wilt worden zoals ik :p. Ik zei op de basisschool al dat ik zolang ik het niet zeker wist ik het hoogsthaalbare zou gaan doen. Daarom ben ik op het gym terecht gekomen.

Het is inderdaad een momentopname, de cito, maar ook het oordeel van leerkrachten is niet altijd goed. Laatst was er een onderzoek geweest dat kinderen van ouders met een lage opleiding ook vaker laag werden ingeschat, onbewust uiteraard. Ik denk dat het daarom goed is beiden te laten meewegen.

Follow your heart and make it your decision

Chris

« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2016, 21:51:00 »
Sorry Chris ik hou van studeren, dus heb me nooit echt met andere dingen bezig gehouden :p Ik heb wel vertraging opgelopen, maar dat komt omdat ik een tweede studie heb opgepakt. Hermelien is mijn grote voorbeeld :p

Niets vreemds aan, vind ik stiekem ook wel erg leuk :)